Saturday, April 25, 2009

ای زن ای مظلوم تاریخ


تو و من حکایت تلخ چندین قرن فریادو لبخند
وخستگی تو بانو
اغاز ظهور تو ازپهلوی چپم
تا استفاده وحشیانه ازتو در دربارهارون الرشید
وبعد دموکراسی حقوق مساوی من و تو
حقوقی که در وجب وجب امریکا برای هم جنسانت هدیه داده اند
چرا باور کنم چرا که تو چون منی
از اعدام بیرحمانه ات در افغانستان
تارسیدند به فصل ایدز در افریقا
تو کالای خوبی هستی بانو
هم نوع ؟
نه
بگزار در کنار جاده ده افغانان با دو افغانی از تماس دستهایت لذت ببرند
بگزار بوسه هایت برگرمی عرق در رگ های حیوانی بیافزاید
چرا باور کنم چرا تو باید قربانی من شوی
در هند ترا بامن میسوزانند
و در اینجا در افغانستان
لبخندد را به گلوله میبندند
برگ بیارزشی داری بانو
تو میمیری سنگ سار
و تماشا گران جسد برهنه را لذت میبرند
وقتی زیبا باشی کارگردانان هالیود عکست را بو میکشند
طراحان لباس برایت لباس پاره پاره میدوزند
ورسانه ها تصویرت را در کنار رییس جمهور
وگاه کوفی عنان نشر میکنند
چشم میگشایی ایینه ات پیر شده
دیگر کسی تصویرت را نیمگیرد نمیخواند

No comments:

Post a Comment